Textul nonliterar

  • este rezultatul observării realității;
  • are caracter nonficșional- este bazat pe realitate;
  • are rolul de a informa cititorul;
  • in general, este lipsit de expresivitate, dar unele specii, cum ar fi reclamele, mizează pe jocuri de cuvinte, figuri de sil, cuvinte polisemantice;
  • se folosește limbajul corect, îngrijit al limbii;
  • este obiectiv, clar, accesibilitate relativă, în funcție de domeniu:

Textul nonliterar il găsim:
– in texte de lege, prospecte medicale, instrucțiuni de utilizare/montare a aparatelor, ghiduri turistice, reclame, articole de ziar (știri) saur eviste, interviuri, anunțuri de mică publicitate, lucrări științifice (atestate, licențe, disertații, doctorate etc.)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s